Щоб просунути сайт в англомовний сегмент Мережі або отримати безкоштовний пошуковий трафік з американського Google, немає сенсу перечитувати сотні статей та книг, тут допоможе лише практика. У цій статті ви не знайдете довгих оповідань, лише ясні кроки та послуги, які допоможуть при просуванні зарубіжного сайту на англомовних західних ринках: США, Австралії, Канади та Європи.
Крок перший – семантика
Що потрібно?
- менеджер проекту (SEO-фахівець);
- велике бажання розібратися в Excel;
- пара платних ліцензій на використання програм та сервісів.
1. Знайдіть своїх конкурентів, спробуйте спрогнозувати, за якими пошуковими фразами шукатимуть послугу (товар), яку ви продаєте.
1.1. Створіть два списки конкурентів:
- 10-30 сайтів прямих конкурентів;
- 10-15 сайтів, працюючих з вашою аудиторією.
*Наприклад, якщо Ви продаєте мобільні телефони, то прямими конкурентами будуть інтернет-магазини, а працюючими з вашою аудиторією блоги оглядів технічних новинок.
Можна використовувати послуги:
- SerpIQ
- Semrush.com
- Google (вручну)
- SimilarWeb
1.2. Зберіть два типи загальних масок (тем):
- цільові, комерційні;
- загальні, інформаційні (wiki, what is…, how to…).
Робота проводиться руками, без використання сервісів.
1.3. Розпарсуйте маски: зберіть розширені списки ключових фраз за точною або схожою відповідністю:
Використовуйте сервіси:
- SerpStat.com;
- або зв'язка Semrush.com + Key Сollector.
Точні та схожі запити на прикладі американського інтернет-магазину для художників:
1.4. Розгрупуйте список слів (створіть тематичні кластери)
- Вручну: використовуючи Excel, Keyword Grouper або Rush Analytics.
1.5. Складіть список стоп-слів. Очистіть семантичне ядро від невідповідних фраз.
Наприклад, популярними стоп-словами для багатьох комерційних сайтів можуть бути: download, porn, torrent, online, free, handmade, game, minecraft, pakistan, images, clip, video, fonts, app, youtube. Слід зазначити, що список стоп-слів може бути універсальним.
Можна використовувати програму: Key Сollector або Excel.
1.6. Кожній групі (або декільком) надайте сторінку, яку ви просуватимете.
Крок другий – контентний план
Що потрібно?
- команда native speaker-копірайтерів;
- менеджер проекту (SEO-фахівець) для написання завдань команді копірайтерів;
- бюджет від $1000 до $30000;
- велике бажання розібратися у потребах ваших користувачів.
2.1. Для кожної сторінки, що просувається, заплануйте створення унікального корисного контенту (відео, текст, зображення).
Щоб дізнатися, який має бути обсяг матеріалу для кожної сторінки, що просувається на вашому сайті, проведіть спостереження і зберіть дані з цільових сторінок 30 сайтів-конкурентів, які ви зібрали під час розробки семантичного ядра.
Важливо! Зробити так, щоб ця сторінка відповідала на запит користувача.
Наприклад, якщо це інформаційний запит, Як "how to paint a tea cup", то сторінка повинна містити в собі найбільш розгорнуту відповідь на це питання з відеоінструкцією, мануалом з картинками і розгорнутими коментарями.
Якщо ж це комерційний запит, як «sketch box», то сторінка повинна містити: докладний опис товару, фотографії товару, рейтинг та відгуки про товар, ціну, інформацію про доставку, модулі «замовити», «додати до кошика» або «купити товар», пошук по товарах , модуль схожі товари та інші модулі, властиві комерційним сайтам.
Також відмінним варіантом може бути цільова сторінка, призначена для точної групи користувачів, щоб вони здійснювали одну конкретну дію.
2.2. Напишіть завдання для команди копірайтерів, у яких будуть вказані:
- тема статті;
- Об `єм;
- сторінка, на яку пишеться стаття;
- список фраз, які копірайтер має згадати у статті;
- загальна інструкція для всіх сторінок.
Можна використовувати послуги:
- для визначення фраз, які повинні бути на сторінці, що просувається: Niche Laboratory;
- для перевірки унікальності тексту: SmallSeoTools.com, Advego;
- для пошуку команди копірайтерів: Iwriter.com, Odesk.com;
- для пошуку «найвибухливіших» тем для статей, які вже «вистрілили» у конкурентів: Ahrefs.com -> Top Content, Ideas.Contentforest.com.
Крок третій – технічний аудит
Що потрібно?
- менеджер проекту (SEO-фахівець) для написання завдань програмісту;
- адміністратор сайту або програміст для виправлення помилок (виконання завдань);
- невеликий бюджет для придбання платних ліцензій на використання програм та сервісів.
3. Проведіть технічний аудит сайту
Завдання на цьому етапі — спланувати архітектуру сайту та привести сайт у відповідність до уявлень Google про високоякісний сайт. За підсумками аудиту у вас має вийти повний список помилок та перелік завдань на подальші етапи просування.
Можна використовувати послуги:
3.1. Для передачі інформації про локальну приналежність сайту, дзеркала сайту, а також отримання короткої інформації про помилки:
3.2. Для виявлення всіх помилок на сайті та повного аудиту:
- http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html#Download або аналог цієї програми Screaming Frog.
3.3. Для швидкої контрольної перевірки сторінок, що просуваються: http://audit.megaindex.ru/audit/relevant_page/example.com.
3.4. Напишіть завдання на виправлення виявлених помилок, у тому числі створення архітектури сайту.
3.5. Проконтролюйте коректне виконання завдань.
Часто програмісти недооцінюють важливість цієї роботи та ставляться до неї скептично. Ваше завдання «просочити» програмістів (пояснити їм суть), що від якісного виконання цих завдань залежить доля бізнесу.
3.6. Після виконання всіх завдань проведіть повторний аудит п. 3.2.
Крок четвертий – зворотні посилання
Що потрібно?
- менеджер проекту (link-manager) для:
- дослідження посилальних профілів конкурентів;
- написання завдань для команди з crowd-marketing;
- створення кампаній із купівлі зворотних посилань;
- для прямих контактів із вебмайстрами.
- команда копірайтерів для написання анкор-аркушів та навколо-посилального тексту, Excel для генерації;
- crowd-marketing команда;
- бюджет від $1000 до $100000.
4. Вивчіть профілі посилань ваших конкурентів, динаміку їх зростання, джерела отримання зворотних посилань, характер анкор-листа і створіть подібний профіль зворотних посилань (як в reverse engineering).
Завдання:
- сформувати стратегію та тактику просування, як у сайтів-лідерів тематики;
- виявити і припуститися помилок конкурентів.
4.1. Дослідіть конкурентів
- визначте динаміку зростання посилального профілю у старих сайтів;
- визначте динаміку зростання сайтів, що недавно з'явилися швидко, в топі вашої тематики;
- визначте джерела трафіку ваших конкурентів;
- визначте кількість та відсоток у загальному профілі:
- анкорних посилань;
- безанкорних посилань (наприклад, "Source", "here", "Check This Out", "navigate here");
- посилань nofollow;
- посилань dofollow;
- згадок бренду конкурента у різних варіаціях;
- згадок домену, посилань на увазі url;
- посилань-картинок;
- наскрізних посилань;
- not sitewide-посилань (не наскрізних)
- посилань з ahrefs-DomainRank < 80, < 60, < 40, < 20,
- governmental-посилань;
- educational-посилань;
- shares у Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest;
4.2. Створіть та реалізуйте план повторення профілю посилання:
- створіть анкор-лист на весь профіль посилання;
- зберіть контактні дані вебмайстрів найкращих сайтів-донорів;
- Домовляйтесь з топовими інформаційними сайтами, блогерами, тематичними ЗМІ про розміщення статей з dofollow анкорним зворотним посиланням, з розрахунком на велику масу переходів (тобто ідеальний варіант, досягти домовленості протримати кілька днів або тижнів на першому екрані головної сторінки);
- купуйте безанкорні посилання у біржах;
- створіть або знайдіть команду з крауд-маркетингу (включивши в роботу такі сервіси, як: Reddit, Quora);
- знайдіть найцінніші gov, edu та високовідвідувані ресурси та створіть список сторінок, що містять биті посилання. Зв'язуйтеся з вебмайстрами цих сайтів-донорів і просіть їх виправити биті посилання на інші (пропонуйте найякісніше джерело та посилання на ресурс, що просувається). Якщо у вас немає відповідної сторінки, подумайте над тим, чи всі теми ви охопили у контентному плані;
- зареєструйте компанію на максимально можливій кількості локальних довідників та картографічних сервісів.
4.3. Ставте зворотні посилання з Wikipedia:
- зареєструйте обліковий запис учасника в Wikipedia;
- скачайте в Ahrefs всі биті посилання (або використовуйте каталог зі статтями, що містять биті посилання або WikiGrabber);
- знайдіть серед анкорів битих посилань близькі до вашої тематики;
- проведіть редакцію кількох десятків сторінок, що містять биті посилання, виправляючи їх на релевантні працюючі або додаючи нові посилання. Якщо на вашому сайті немає матеріалу, що відповідає на запитання wikipedia, створіть його та посилайтеся з повною впевненістю, не забуваючи згадувати свій бренд у тексті без посилання.
- врахуйте, щоб ваші редагування модератори Wikipedia приймали, ви повинні заробити авторитет, тому не поспішайте спамити своїми посиланнями, попрацюйте спочатку на благо Вікі.
Можна використовувати послуги:
- для парсингу посилання профілю конкурентів і пошуку битих зовнішніх посилань у сайтів-конкурентів: Ahrefs, MegaIndex;
- для визначення відвідуваності сайту-донора: SimilarWeb розширення у браузер;
- для розведення анкор-листа безанкорними анкорами: список безанкорних посилань;
- для визначення кількості згадок у соціальних мережах: Ahrefs.com -> Top Content;
- для пошуку топових блогів із трафіком: Alltop; Ahrefs.com -> Links -> DomainRank сортування зі спадання;
- для збору контактних даних із сайтів-донорів: Scrapebox;
- для реєстрації компанії у локальних довідниках: MOZ, WhiteSpark;
- для покупки безанкорних посилань: Sape, Matomy;
- для пошуку битих посилань: Ahrefs -> Broken Links
Важливо! Перш ніж домовлятися з топовими блогерами, обов'язково створіть, повністю заповніть та прокачайте профілі:
- Facebook;
- Linkedin;
- Google+;
- Twitter.
Справді, відомі блогери працюватимуть лише з тим, кому можуть довіряти. Повірте, вони завжди знайомляться з тим, з ким можуть мати справу.
Примітка: що таке крауд-маркетинг команда та що вона робить?
Це група людей, яка допомагає вирішити питання користувача, який був заданий у сервісі питань та відповідей, блозі або форумі, якщо це питання пов'язане з діяльністю компанії, що просувається.
Учасник crowd-marketing команди зобов'язаний відповісти на запитання користувача, дати дійсно корисна порада або спровокувати продовження дискусії. Потім слідкувати за продовженням дискусії та підтримувати розмову.
Як не потрібно проводити crowd-marketing:
«Привіт, я теж колись купував у цьому інтернет-магазині. Але не знайшов нічого кращого, ніж „url сайту, що просувається""
Як правильно відповідати:
Якщо у темі є питання, то потрібно знайти на нього відповідь. Не просто відповідь, а з посиланнями на Вікіпедію, майстер-класи, туторіали, відео на YouTube, вказати сайт-лідера ніші, де продається послуга або товар і поряд з цим посиланням вказати url просувається сайту (акцептора) або url картинки розміщеної на сайті, що просувається (акцептор).
Крок п'ятий - аналітика та моніторинг
5. Раз на місяць знімайте позиції, стежте за динамікою кількості сторінок, на які приходили відвідувачі за останній місяць, створіть форму звітності, яка дозволить вам планувати роботу на наступний місяць та фіксувати виконану.
Створюйте цілі для конверсійних дій на сайті, щоб розуміти, за якими запитами на сайт прийшли користувачі та здійснили конверсію.
Слідкуйте за джерелами трафіку, намагайтеся підвищити відсоток переходів з Reddit та Quora.
Можна використовувати послуги:
- для моніторингу позицій: Seranking;
- для моніторингу трафіку та поведінки користувачів: Analytics, Metrika.
Насамкінець
У США вважається нормою «вбити конкурента»: розмножити індекс, скопіювати контент та поширити на спамних ресурсах, купити посилань з одним анкором (Загнати під Пінгвін), зламати сайт та перезберегти файли в іншому кодуванні, додати зміни до мета-тегів, поскаржитися Google на спам і т.д.
Тому в тематиках з високою конкуренцією (де ціна за клік в Adwords досягає $50-150) американські SEOшники включають у план просування створення сателітів. Тобто з першого дня готуються просувати їх усіма доступними сірими способами.
Мета: Вивести сателіт у топ за 2-4 місяці (поки Google не відфільтрує) та отримати максимум трафіку та продажів за цей час.
За матеріалами seonews.ru
Також дивіться на цю тему: Оптимізація структури сайту