Оптимізація структури сайту

Грамотна структура сайту не тільки залишає у відвідувачів приємне враження про нього, а й сприятливо впливає на ранжування пошуковими системами. У цій статті ми постараємося торкнутися всіх деталей покращення структури сайту, а також поділимося нашими спостереженнями щодо відношення пошукових систем до різних схем побудови сайтів.

Отже, як відомо, перш ніж почати нарощування посилальної маси для сайту, що просувається, необхідно його грамотно і вдумливо оптимізувати. У деяких випадках, хороша внутрішня Seo оптимізація сайту може вивести сайт на перші місця пошукових систем без додаткових зусиль та роботи з біржами.

Про оптимізацію контенту, прописування meta-тегів, alt, title, h1-h3 та інше писалося вже тисячі разів. Розбирати це ще раз ми не будемо.

Ми зупинимося на описі грамотної оптимізації структури сайту в цілому. Структуру будь-якого сайту можна подати у вигляді схематичного малюнка, який виглядає приблизно так:

sait-base_10

Це найпростіша дворівнева структура сайту.

Як показує практика, просунути сайт з 20 сторінками за конкурентними запитами або неможливо, або дуже важко і дорого. У такому випадку, кількість сторінок просувається вирішує своє важливе завдання. Чим більше хороших оптимізованих сторінок, тим краще для подальшого просування сайту.

В ідеалі кількість сторінок на вашому сайті має постійно та планомірно зростати. Це можуть бути новини підприємства, статті, що розширюється каталог продуктів або активний форум. Постійне зростання та велика кількість сторінок є для пошукових систем своєрідною «позитивною характеристикою» сайту.

При великій кількості сторінок, структура сайту набуває такого вигляду:

sait-base_30

Як видно зі схеми, велика кількість сторінок перетворює сайт на 3-х і більш рівневий. У такому випадку виникає загроза поганої індексації сторінок сайту пошуковими системами. Як показує практика, пошуковий робот рідко індексує сторінки сайту, що знаходяться на 3-му рівні.

Така проблема вирішується кількома способами. Найпростіший і тому поширений - карта сайту. Карта сайту зазвичай вказує на всі сторінки сайту, перетворюючи їх, таким чином, на сторінки 2-го або 3-го рівня.

Складніший, але при цьому ефективніший спосіб — внутрішнє перелінкування сторінок. Створювати велику кількість внутрішніх посилань вигідно з кількох причин:

  • По-перше, пов'язуючи сторінки посиланнями, ви експортуєте ключові слова з одних сторінок на інші.
  • По-друге, внутрішнє посилання з анкором, що є фразою, що просувається, вказує пошуковим системам на «авторитетність» сторінки.
  • По-третє, такий спосіб є зручнішим для відвідувачів Вашого сайту.

Сторінки, проіндексовані пошуковими системами, можна проаналізувати за допомогою інструментів для веб-майстрів від Google або Яндекс Вебмайстер.

Ще одна важлива деталь — для внутрішніх посилань на ту саму сторінку краще використовувати різні суміжні анкори. Наприклад, на сторінку, оптимізовану під запит [пластикові вікна], найкраще проставляти внутрішні посилання з анкорами [пластикові вікна вихино], [пластикові вікна купити], [пластикові вікна установка] і т.д. Різні анкори дозволяють пошуковим системам об'єднувати фрази, що просуваються, що збільшує ступінь їх ранжованості.

Тепер поговоримо про непрямі, але не менш важливі деталі. ЧПУ (friendly URL, «людинозрозумілі урл») — став використовуватися порівняно недавно, але за цей час встиг наробити багато шуму серед SEO-фахівців. Після деяких експериментів ми готові порадити нашим користувачам все ж таки використовувати ЧПУ в адресах своїх сторінок, що просуваються. Чому?

  • По-перше, використання ЧПУ сприятливо впливає на ранжування сайту пошуковими системами.
  • По-друге, використання в адресі сторінки фраз, що просуваються, позитивно враховується і впливає на видачу пошуковими системами.

Ось приклад використання ЧПУ сайтами з першої десятки пошукової видачі Google на запит [тахометри].

friendly_webЯк видно, Google однаково добре ранжує сторінки з пошуковою фразою на адресі сторінки як на транскрипті латинськими символами, так і на кирилиці. Так само робить і Яндекс.

Отже, на що необхідно звернути особливу увагу під час підготовки сайту до просування:

  • Кількість сторінок сайту Ми рекомендуємо постійно збільшувати кількість сторінок сайту. Оптимальна кількість сторінок безпосередньо залежить від рівня конкурентності запиту, що просувається. Для некомерційних запитів достатньо 10-20 сторінок. Для комерційних запитів початкова кількість сторінок має бути на рівні - 40-50 з постійним збільшенням.
  • Рівень вкладеності. Практика показує, що чим вище сторінки рівень вкладеності, тим менше шансів проіндексувати її пошуковими системами. Ми не рекомендуємо використовувати сторінки вище третього рівня вкладеності.
  • Перелінківка. Якщо відмовитися від сторінок з глибоким рівнем вкладеності неможливо, допоможіть пошуковій роботі побачити їх. Використовуйте карту сайту, намагайтеся пов'язувати сторінки внутрішніми посиланнями.
  • ЧПУ на адресах сторінок. Крім більш зрозумілого для користувачів виду URL-сторінки, ви отримаєте безперечну перевагу при складанні пошукової видачі.

За матеріалами seonews.ru

Також дивіться на цю тему: 11 безкоштовних інструментів для SEO

ЗАМОВИТИ!
UK