Чек-лист SEO оптимізації сайту для Google

Базовий чек-лист із SEO-оптимізації сайту для пошукової системи Google

У статті ми розглянемо всі аспекти SEO оптимізації сайту для Google. Матеріал представлений у форматі чек-листа.

Технічна частина
  • Дзеркала з WWW і без WWW склеєні коректно (має здійснюватися 301-редирект з одного дзеркала на інше).
  • У сайту немає дзеркал по іншим доменам (якщо такі дзеркала є, то потрібно налаштувати 301-редирект).
  • Тестові домени та піддомени, якщо вони є, закриті від індексування в robots.txt.
  • Прописано правило в htaccess, що дозволяє уникати дублів з множинними слішами.
  • Якщо одна і та ж сторінка доступна по двох і більше URL: на сторінках дублів коректно прописаний canonical з посиланням на основну (primary) URL.
  • Сторінки пагінації індексуються (але для всіх сторінок, починаючи з другої, повинен прописуватися canonical з посиланням на першу сторінку).
  • Файли картинок та документів для завантаження відкриті для індексації (JPG, JPEG, GIF, PNG, WEBP, PDF, DOC, DOCX, XLS, XLSX, TTF, WOFF, EOT).
  • Ресурс перевірено на 404-помилки (перевірка зовнішньої маси посилань).
  • Сторінка помилки 404 віддає код 404. 404 сторінка оформлена в стилі сайту та має кнопку, за якою користувач може повернутися на головну.
  • На сайті немає сторінок з кодом 4XX та 5XX.
  • Немає технічних дублів головної сторінки (приклад: /index.php, /index.html).
  • Перевірено захищене з'єднання протоколу HTTPS:

– немає посилань на HTTP;

– з HTTP налаштовано переадресацію (301-й редирект) на HTTPS на всіх сторінках сайту.

  • На веб-ресурсі встановлено лічильник Google Analytics та пов'язаний із Google Search Console.
  • URL прописаний з нижнього регістру та відсутня кирилиця:

– site/catalog/test-seo – правильно;

– site/CaTaloG/TesT-sEO – неправильно;

– site/каталог/тест-сео – неправильно.

  • Коректно налаштований файл robots.txt: доступні всі необхідні розділи, непотрібні розділи закриті від індексації для пошукових систем.
  • Перевірено sitemap.xml, він коректно формується та оновлюється регулярно.
  • На сайті реалізовані хлібні крихти.
  • Виправлені критичні помилки по HTML-розмітці (перевірити розмітку можна через валідатор).
  • Сайт оптимізований під мобільні пристрої.
  • Швидкість завантаження сайту максимально наближена до зеленої зони (провести перевірку можна через Pagespeed).
  • Зображення на сайті оптимізовані (тобто «важать» небагато – для цього можна використовувати стиск).
  • Налаштовано мікророзмітку. OpenGraph - це один з ефективних способів оптимізації семантичної розмітки, що допоможе залучити на ваш сайт новий трафік із соцмереж. Також мікророзмітка дозволяє пошуковим роботам ідентифікувати доступні типи інформації на сайті, структурувати її у соціальних мережах.
  • Сайт доданий до Google Search Console (це необхідно, щоб отримати додаткові дані щодо індексування веб-сайту).
Уникаємо санкцій від пошукової системи
  • Web-ресурс перевірено на наявність вірусів.
  • Перевірено якість зовнішньої маси посилань (щоб ресурси низької якості не посилалися на ваш сайт). Google має спеціальний інструмент для відхилення посилань.
  • Через Google Search Console перевірено фатальні та критичні помилки.
  • Web-ресурс перевірено на наявність афіліатів.
  • На сайті відсутній прихований для користувачів, але доступний для роботів текст (тобто текст білими літерами на білому тлі).
Внутрішня оптимізація
  • Підібрано семантичне ядро (ключові запити на посадкові сторінки).
  • Структура сайту: перевірено всі необхідні розділи та сторінки для просування web-ресурсу у пошуковій системі. Сторінки віддають користувачеві повноцінну відповідь на запит.
  • Title та Description прописані для всіх сторінок (унікальні та ключові запити, що містять).
  • Title та Description мають оптимальну довжину.

Заголовок вікна браузера Title

- Включає найголовніший ключ;

- Якомога ближче до початку тега;

- Довжина: близько 80 символів;

- Унікальний для кожної сторінки;

- Наприкінці містить назву компанії/ресурсу.

- як роздільник між частинами title використовується тире ( "-", а не дефіс "-" і не вертикальна риса "|").

Description

- Містить ключові фрази (на відміну від title не обов'язково використовувати найголовніший ключ, можна взяти синонім або варіацію);

- Довжина: до 200 символів;

– привабливий для користувача (щоб стимулювати його до переходу на сайт);

  • На сторінках є тег H1 (лише один, і він не дублює title).
  • Для зображень коректно налаштовані та виведені alt-теги.
  • Локалізовано версії сторінок (мета-теги alternate, hreflang для мультимовних сайтів).
  • Є Last-Modified.
  • Якщо на сайті є такі розділи, як блог, новини, статті, то контент у цих розділах постійно оновлюється (це додаткові точки входу, підвищення довіри користувачів).
ГЕО привзяка
  • Перевірено регіональність у Google Search Console.
  • Сайт доданий до Google Мій Бізнес.
  • Ресурс з адресами офісів доданий до спеціалізованих каталогів, довідників та карт.
  • Налаштовано мікророзмітку контактів на сторінці контактів / у шапці / у підвалі сайту (перевірити можна за посиланням).
  • У розділі «контакти» вказана локальна адреса/локальний телефон/email (по можливості поставити інтерактивну карту, як дістатися до офісу).
  • Вказано інформацію про юридичні дані компанії.
Взаємодія з web-ресурсом
  • Форми зворотний зв'язок працюють коректно.
  • Чати та віджети працюють коректно.
  • Додані кнопки переходу до соціальних мереж.
  • Посилання ведуть на коректні сторінки сайту і не забирають користувача з нього.
  • При перелінковці немає битих посилань.
Інструменти для роботи
  1. Інструкція для оформлення файлу robots.txt.
  2. Screaming Frog SEO Spider — у ньому можна перевірити коректність sitemap.xml на наявність помилок, усі URL ресурсу (який код сервера віддають сторінки), чи оптимізовано title і description, заголовки H1, H2 та багато іншого за потребою.
  3. Деякі слова не підсвічуються у видачі, але часто зустрічаються у сніпетах. Такі слова називають LSI-фразами, їх також рекомендується використовувати в тексті для точного завдання його тематики. Список LSI-фраз можна підібрати тут.
  4. Інструмент для перевірки коректності відображення ресурсу в різних браузерах. Browsershots.
  5. Інструмент з відстеження позицій Topvisor.
  6. Через Semrush, Megaindex і Majestic можна перевірити масу посилань з топу вашої тематики і порівняти (щоб у вас маса посилань була не гірше, ніж у конкурентів).
ЗАМОВИТИ!
UK