Базовий чек-лист із SEO-оптимізації сайту для пошукової системи Google
У статті ми розглянемо всі аспекти SEO оптимізації сайту для Google. Матеріал представлений у форматі чек-листа.
- Дзеркала з WWW і без WWW склеєні коректно (має здійснюватися 301-редирект з одного дзеркала на інше).
- У сайту немає дзеркал по іншим доменам (якщо такі дзеркала є, то потрібно налаштувати 301-редирект).
- Тестові домени та піддомени, якщо вони є, закриті від індексування в robots.txt.
- Прописано правило в htaccess, що дозволяє уникати дублів з множинними слішами.
- Якщо одна і та ж сторінка доступна по двох і більше URL: на сторінках дублів коректно прописаний canonical з посиланням на основну (primary) URL.
- Сторінки пагінації індексуються (але для всіх сторінок, починаючи з другої, повинен прописуватися canonical з посиланням на першу сторінку).
- Файли картинок та документів для завантаження відкриті для індексації (JPG, JPEG, GIF, PNG, WEBP, PDF, DOC, DOCX, XLS, XLSX, TTF, WOFF, EOT).
- Ресурс перевірено на 404-помилки (перевірка зовнішньої маси посилань).
- Сторінка помилки 404 віддає код 404. 404 сторінка оформлена в стилі сайту та має кнопку, за якою користувач може повернутися на головну.
- На сайті немає сторінок з кодом 4XX та 5XX.
- Немає технічних дублів головної сторінки (приклад: /index.php, /index.html).
- Перевірено захищене з'єднання протоколу HTTPS:
– немає посилань на HTTP;
– з HTTP налаштовано переадресацію (301-й редирект) на HTTPS на всіх сторінках сайту.
- На веб-ресурсі встановлено лічильник Google Analytics та пов'язаний із Google Search Console.
- URL прописаний з нижнього регістру та відсутня кирилиця:
– site/catalog/test-seo – правильно;
– site/CaTaloG/TesT-sEO – неправильно;
– site/каталог/тест-сео – неправильно.
- Коректно налаштований файл robots.txt: доступні всі необхідні розділи, непотрібні розділи закриті від індексації для пошукових систем.
- Перевірено sitemap.xml, він коректно формується та оновлюється регулярно.
- На сайті реалізовані хлібні крихти.
- Виправлені критичні помилки по HTML-розмітці (перевірити розмітку можна через валідатор).
- Сайт оптимізований під мобільні пристрої.
- Швидкість завантаження сайту максимально наближена до зеленої зони (провести перевірку можна через Pagespeed).
- Зображення на сайті оптимізовані (тобто «важать» небагато – для цього можна використовувати стиск).
- Налаштовано мікророзмітку. OpenGraph - це один з ефективних способів оптимізації семантичної розмітки, що допоможе залучити на ваш сайт новий трафік із соцмереж. Також мікророзмітка дозволяє пошуковим роботам ідентифікувати доступні типи інформації на сайті, структурувати її у соціальних мережах.
- Сайт доданий до Google Search Console (це необхідно, щоб отримати додаткові дані щодо індексування веб-сайту).
- Web-ресурс перевірено на наявність вірусів.
- Перевірено якість зовнішньої маси посилань (щоб ресурси низької якості не посилалися на ваш сайт). Google має спеціальний інструмент для відхилення посилань.
- Через Google Search Console перевірено фатальні та критичні помилки.
- Web-ресурс перевірено на наявність афіліатів.
- На сайті відсутній прихований для користувачів, але доступний для роботів текст (тобто текст білими літерами на білому тлі).
- Підібрано семантичне ядро (ключові запити на посадкові сторінки).
- Структура сайту: перевірено всі необхідні розділи та сторінки для просування web-ресурсу у пошуковій системі. Сторінки віддають користувачеві повноцінну відповідь на запит.
- Title та Description прописані для всіх сторінок (унікальні та ключові запити, що містять).
- Title та Description мають оптимальну довжину.
Заголовок вікна браузера Title
- Включає найголовніший ключ;
- Якомога ближче до початку тега;
- Довжина: близько 80 символів;
- Унікальний для кожної сторінки;
- Наприкінці містить назву компанії/ресурсу.
- як роздільник між частинами title використовується тире ( "-", а не дефіс "-" і не вертикальна риса "|").
Description
- Містить ключові фрази (на відміну від title не обов'язково використовувати найголовніший ключ, можна взяти синонім або варіацію);
- Довжина: до 200 символів;
– привабливий для користувача (щоб стимулювати його до переходу на сайт);
- На сторінках є тег H1 (лише один, і він не дублює title).
- Для зображень коректно налаштовані та виведені alt-теги.
- Локалізовано версії сторінок (мета-теги alternate, hreflang для мультимовних сайтів).
- Є Last-Modified.
- Якщо на сайті є такі розділи, як блог, новини, статті, то контент у цих розділах постійно оновлюється (це додаткові точки входу, підвищення довіри користувачів).
- Перевірено регіональність у Google Search Console.
- Сайт доданий до Google Мій Бізнес.
- Ресурс з адресами офісів доданий до спеціалізованих каталогів, довідників та карт.
- Налаштовано мікророзмітку контактів на сторінці контактів / у шапці / у підвалі сайту (перевірити можна за посиланням).
- У розділі «контакти» вказана локальна адреса/локальний телефон/email (по можливості поставити інтерактивну карту, як дістатися до офісу).
- Вказано інформацію про юридичні дані компанії.
- Форми зворотний зв'язок працюють коректно.
- Чати та віджети працюють коректно.
- Додані кнопки переходу до соціальних мереж.
- Посилання ведуть на коректні сторінки сайту і не забирають користувача з нього.
- При перелінковці немає битих посилань.
- Інструкція для оформлення файлу robots.txt.
- Screaming Frog SEO Spider — у ньому можна перевірити коректність sitemap.xml на наявність помилок, усі URL ресурсу (який код сервера віддають сторінки), чи оптимізовано title і description, заголовки H1, H2 та багато іншого за потребою.
- Деякі слова не підсвічуються у видачі, але часто зустрічаються у сніпетах. Такі слова називають LSI-фразами, їх також рекомендується використовувати в тексті для точного завдання його тематики. Список LSI-фраз можна підібрати тут.
- Інструмент для перевірки коректності відображення ресурсу в різних браузерах. Browsershots.
- Інструмент з відстеження позицій Topvisor.
- Через Semrush, Megaindex і Majestic можна перевірити масу посилань з топу вашої тематики і порівняти (щоб у вас маса посилань була не гірше, ніж у конкурентів).