Що таке брендінг?
Брендінг – це сам процес створення бренду та управління брендом. Якщо все описати термінами, то брендинг – це комплекс послідовних заходів, спрямованих створення цілісного і затребуваного споживачем іміджу продукту чи послуги.
Найчастіше, це дієслово, як і термін «бренд», розуміються на мінливому, маніпулятивному чи відверто романтичному сенсі. Під «створенням бренду» нерозумно розуміють малювання логотипів, «неймінг» — суть вигадування красивих слів, складання «брендбуків» — багатосторінкових збірок красивих картинок і візуалізацій, найчастіше призначених тільки для того, щоб припадати пилом у шафі Замовника. Традиційною для сучасного ринку реклами України є ситуація, коли створена зі стелі торгова марка намагається отримати додаткові цінності через рекламну кампанію, яка нав'язує ставлення до неї як до бренду. Але споживач не асоціює нав'язане рекламою з маркою, якщо та немає власного простору для емоцій і аргументів. Рекламні бюджети розчиняються в інформаційному просторі, мінімально впливаючи на тимчасове зростання продажів, але не створення бренду.
Торгова марка стає брендом, коли обіцянки, що вона несе, перевершують раціональні вигоди і включають прояв тих цінностей, які сповідує споживач.
Покупці все частіше звертають увагу не на якість та відмітні ознаки бренду, а на ціну. Бренди уподібнюються до споживчих товарів і фірми починають ставитися до них відповідно. У результаті страждають прибутки. Не треба бути стратегом, щоб зрозуміти: навіть найменше скочування до статусу споживчого товару слід рішуче припиняти. Єдина альтернатива – створювати бренди.
В умовах інформаційного суспільства бренд – як самостійна інформаційна сутність стає набагато більш цінним, ніж сам продукт або сервіс, який він уособлює.
Багато експертів та агентств виділяють два окремі напрямки: корпоративний брендинг (створення брендів для сегменту B2B, часто розуміючи під цим безпосередньо неймінг та процес розробки корпоративного стилю) та споживчий брендинг (створення брендів для сегменту B2C, на практиці часто зводиться до завдання створення дизайну продукту) .
Етапи брендингу
Основні етапи брендингу:
– аналіз ринкової ситуації, цільової аудиторії (поточного стану бренду, якщо він уже створено);
- Планування (формулювання сутності бренду, позиціонування; розробка стратегії управління брендом);
– будівництво бренду (створення системи візуальної та вербальної ідентифікації; розробка бренд-іміджу; створення комплекту документів бренду);
- Просування бренду (використання інтегрованих маркетингових комунікацій для створення міцних відносин між споживачами та брендом);
- Моніторинг бренду та оцінка ефективності дій.
Навіщо вам бренд?
Бренд – це інструмент формування додаткової цінності, що у фінансовому еквіваленті. Ключовим завданням розвитку бренду є капіталізація, збільшення вартості торгової марки у відриві від продукту і, як наслідок, збільшення додаткової вартості продукту.
Конкурентна перевага та ключова пропозиція в галузі створення бренду – підхід, заснований на ретельно відпрацьованій технології, націлений на отримання передбачуваного та контрольованого результату. Ми гарантуємо ефективність своєї роботи та приймаємо відповідальність за сприйняття бренду цільовою аудиторією.